Diving World Duikvakanties heeft veel voordelen voor duikers en liefhebbers van de onderwaterwereld die op zoek zijn naar een onvergetelijke reis. Diving World heeft een uitgebreid aanbod van duikresorts, liveaboards, duikpakketten en aanbiedingen voor alle soorten duikers en budgetten. Daarnaast werkt Diving World samen met de beste lokale agenten en touroperators om de hoogste kwaliteit en service te garanderen. Enkele voordelen zijn:
Marktleider met het grootste aanbod:
Marktleider in duikvakanties met het grootste aanbod van resorts, liveaboards en duikpakketten. Daarbij hebben alle reisspecialisten wereldwijde duik en/of reiservaring.
Zeker op reis:
Diving World Duikvakanties is aangesloten bij ANVR, SGR en Calamiteitenfonds, waardoor je verzekerd bent van kwaliteit, veiligheid en financiële bescherming.
Beste prijs garantie:
Als je ergens anders dezelfde reis goedkoper vindt, dan betaalt Diving World Duikvakanties het verschil terug.
24/7 bereikbaar:
Diving World Duikvakanties heeft een team van ervaren en enthousiaste duikreisspecialisten die je altijd kunt bereiken voor advies, hulp of vragen.
Repatriëringsgarantie:
Als je door onvoorziene omstandigheden niet meer terug kunt reizen naar huis, dan zorgt Diving World Duikvakanties ervoor dat je zo snel mogelijk wordt gerepatrieerd.
Alleen betrouwbare bedrijven die een verklaring van goed gedrag kunnen overleggen, mogen lid worden van de ANVR. ANVR-reisondernemingen zijn bovendien aangesloten bij Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) of gelijkwaardig. Dat biedt je financiële zekerheid. In tegenstelling tot veel andere (duik)reisorganisaties, zijn wij aangesloten bij deze Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen, ofwel de ANVR. ANVR-reisagenten en touroperators hebben de plicht hun personeel adequaat op te leiden. De ANVR ziet hierop toe. Jouw vakantie is dus in goede en deskundige handen. Controleer je de kleine lettertjes als je een reis boekt? De reis- en boekingsvoorwaarden die de ANVR-reisondernemingen hanteren zijn overeengekomen met de Consumentenbond. Dit voorkomt dat je bijvoorbeeld bij het betalen, annuleren of wijzigen van een reis met onredelijke bepalingen wordt geconfronteerd. Eindelijk, op vakantie!
Maar wat als daar iets mis gaat?
Maar wat als daar iets mis gaat? Alle ANVR-touroperators zijn aangesloten bij Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Dit betekent dat, in het geval zich een calamiteit voordoet tijdens je vakantie je de kosten vergoed krijgt. Zeker als duiker ben je op zoek naar beleving, avontuur, cultuur en natuur. Jouw vakantie moet natuurlijk de ervaring van je leven zijn! Maar om ook in de toekomst prachtige bestemmingen te kunnen bezoeken en fantastische ervaringen te beleven, nemen ANVR reisondernemers de verantwoordelijkheid om hun steentje daar aan bij te dragen. Zij helpen op de bestemming betere plekken te creëren voor mensen die er wonen en voor reizigers die deze bezoeken. En dat kan alleen als we met elkaar werken aan het verkleinen van de negatieve gevolgen van het reizen en het vergroten van de positieve.
Welke garanties heb je als er toch iets mis gaat?
ANVR-reisondernemingen helpen je bij klachten over je gemaakte reis. Zij respecteren ook alle uitspraken van de Geschillencommissie Reizen. De ANVR ziet toe dat de uitspraken van de Geschillencommissie ook door de leden worden nagekomen. ANVR-leden die vakantiereizen organiseren, hebben allemaal een goede aansprakelijkheidsverzekering. De ANVR stelt de voorwaarden vast en ziet hier streng op toe. Alle ANVR-reisondernemingen nemen praktische maatregelen en houden zo rekening met milieu, mensen, natuur en cultuur, waardoor je -ook in de toekomst- kunt blijven genieten van fantastische reizen.
Naast de ANVR, is Diving World ook aangesloten bij het Calamiteitenfonds, de SGR, SGR-Z, ADTO en de Global Dive Alliance.
Wat is de SGR?
SGR ontzorgt de reiziger door garant te staan voor vooruitbetaalde reisgelden wanneer de reiziger een reis geboekt heeft bij een aangesloten organisatie. SGR vormt daarmee een belangrijke en betrouwbare schakel in de reisbranche. Per 1 februari 2021 betaalt iedere reiziger een eigen bijdrage van 5 euro per persoon per boeking.
Wat is het Clamiteitenfonds?
Ontstaat er tijdens je reis een calamiteit? Bijvoorbeeld een natuurramp, of omdat er onlusten uitbreken? Dan is de garantie van het Calamiteitenfonds er voor je bij zo'n abnormale gebeurtenis. Als jouw aangesloten reisorganisator je reis moet aanpassen, dan worden de noodzakelijke meerkosten vergoed. Moet de organisator de reis tijdelijk staken, of moet je vervroegd terug naar huis? Dan krijg je een deel van je reissom terug. Voor slechts € 2,50 per boeking heb je tot liefst negen personen garantie bij onverwachte reiskosten tijdens een calamiteit. Goed geregeld!
Wat is de Association of Tour Operators?
De Association of Dive Tour Operators is een vereniging van duikreisorganisaties die is opgericht door een groep duikreisspecialisten uit Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Nederland. Het doel van de vereniging is om kwaliteit, veiligheid en vertrouwen te bieden aan reizigers die een (duik) vakantie willen boeken. De leden van de vereniging moeten voldoen aan belangrijke criteria, zoals ervaring, verzekering, duurzaamheid en klantenservice. De vereniging heeft ook een eigen kwaliteitskeurmerk, dat staat voor professionaliteit en betrouwbaarheid.
Wat is de Global Dive Alliance?
De Global Dive Alliance is een samenwerking van de meest ervaren en gerespecteerde Europese duikreisorganisaties. De alliantie is opgericht in het voorjaar van 2017 en biedt vele voordelen, zoals toegang tot een breed en divers aanbod van liveaboards, van budgetvriendelijk tot luxe. Deskundig en persoonlijk advies van duikreisspecialisten die zelf ook duikers zijn en veel ervaring hebben op de bestemmingen en de liveaboards. Flexibiliteit en maatwerk, zodat je, je eigen reis kunt samenstellen naar je wensen en voorkeuren, met eventuele verlengingen of combinaties. Maar belangrijker nog, scherpe prijzen en exclusieve aanbiedingen! Want door de samenwerking kunnen de leden van de Global Dive Alliance profiteren van fantastische deals bij diverse liveaboard vloten.
Bellen met Diving World
Naast dat wij tijdens kantooruren (ma-vr 09:30-12:30 / 13:00-17:00) telefonisch te bereiken zijn op het nummer +31(0)314-653180, zijn wij tijdens je reis ten alle tijden te bereiken op ons noodnummer.
Mailen met Diving World
Liever contact per mail? Wij streven er naar om binnen 1 werkdag jouw mail te beantwoorden. Mailen kan naar info@divingworld.nl. Ons professionele team staat 24-uur per dag en 7 dagen in de week tijdens jouw vakantie voor je klaar! Daarnaast kun je tijdens je duikvakantie altijd terecht bij ons grote netwerk van vertegenwoordigers ter plaatse.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief!
Onderaan deze pagina kun je je aanmelden voor de nieuwsbrief, waar je regelmatig updates ontvangt over nieuwe bestemmingen, liveaboards, aanbiedingen en acties!
Volg ons op social media!
Vind je het leuk om ons op social media te volgen? Kijk dan op Facebook, Instagram en YouTube, waar je leuke foto’s, video’s en verhalen kunt zien en delen met andere duikliefhebbers.
Lees onze blogs!
Wij plaatsen regelmatig blogs, waar je interessante artikelen kunt vinden over duiken, reizen, natuur, cultuur en meer!
Zie jij door de bubbels de vissen niet meer? Of ben je nog zoekende naar de juiste bestemming? Onze reisspecialisten helpen je graag verder! Of je nu op zoek bent naar die ene unieke onontdekte bestemming of graag wilt duiken op één van de meest populaire riffen van dit moment, wij werken graag een offerte voor je uit. Aan de hand van je reis wensen en eisen gaan onze specialisten geheel vrijblijvend op zoek naar die ene passende bestemming voor jouw (duik) vakantie! Je kunt online een offerte aanvragen of ontvang een uniek reisadvies geheel op maat. Van een weekje Red Sea Diving Safari tot aan een unieke rondreis door Azië, je ontvangt gegarandeerd de beste deal!
Als je via onze site boekt, wordt je reis direct altijd definitief gereserveerd. Je kunt wel telefonisch of per e-mail na vragen of een optie op de door jou gekozen reis mogelijk is. Indien je binnen 6 weken vertrekt, zijn opties vaak niet (meer) mogelijk. Een optie is alleen mogelijk indien wij in het bezit zijn van de persoonsgegevens van alle reizigers.
Wij houden voortdurend voor jou in de gaten wat de beste deals zijn. Wij hebben niet alleen een uitstekende samenwerking met de beste lokale agenten ter wereld, maar ook met veel gerenommeerde touroperators in Nederland, België en Duitsland. Ons aanbod is hierdoor enorm groot, gevarieerd én scherp geprijsd! Afhankelijk van vraag en aanbod kan deze prijs per dag verschillen. Heb je van ons een offerte ontvangen of online een prijs gevonden voor de reis die je wilt boeken, maar elders is de reis goedkoper? Geen zorgen! Wij matchen de prijs.
De aanvraag van prijsmatch moet betrekking hebben op exact dezelfde bestemming, kamer type, aankomstdatum, verblijfsduur, bezetting en boekingscondities. De prijsmatch moet altijd per e-mail aangevraagd worden ondersteund door printscreens. Gegarandeerd de beste prijsgarantie mét ANVR, SGR & Calamiteitenfondsdekking.
Een reisverzekering beschermt je tegen bepaalde financiële risico's en verliezen die kunnen optreden tijdens het reizen. Annulerings- en onderbrekingsuitkeringen kunnen nietterugbetaalbare, vooruitbetaalde reiskosten (tot het bedrag van je polislimieten) voor je vergoeden als je reis wordt geannuleerd of onderbroken om een verzekerde reden. Afhankelijk van de reisverzekering die je afsluit, kan de verzekering je ook cruciale hulp bieden bij een medisch noodgeval; verliezen aan je vergoeden veroorzaakt door een verzekerde reisvertraging, vertraging of verlies/beschadiging van je bagage; en ook hulp bieden in andere situaties (opgesomd in de voorwaarden).
Niet-terugbetaalbare kosten kunnen vooruitbetaalde reisdeposito's/betalingen omvatten met betrekking tot diensten afgesloten bij Diving World die verloren zouden gaan als je voor vertrek van de reis om een verzekerde reden moet annuleren.
Deze reisverzekering is bedoeld voor jou als je een of meer vliegtickets boekt op de website van Diving World om te reizen naar bestemmingen die worden aangeboden door Diving World (met uitzondering van bestemmingen die zijn uitgesloten op de verzekering) en als je beschermd wil worden tegen mogelijke onvoorziene gebeurtenissen buiten jouw macht, die zich voor of tijdens je reis kunnen voordoen. Om een verzekering af te sluiten moet je woonachtig zijn in Nederland.
Je tijdens je reis deelneemt aan bepaalde extreme sportactiviteiten of sportwedstrijden, je meerdere reizen binnen een jaar wil verzekeren, je reis al begonnen is, je reis plaatsvindt in een land dat is uitgesloten op de verzekering of als je al verzekerd bent op een andere verzekering met dezelfde dekking.
Afhankelijk van de reisverzekering die je afsluit, kan jouw polis voordelen bieden voor een aantal situaties die zich voor of tijdens jouw reis kunnen voordoen.
Deze voordelen kunnen het volgende omvatten:
Annulering van de reis, reisonderbreking, medisch noodvervoer, medische noodkosten, beschadigde/verloren/gestolen/vertraagde bagage, reisvertraging.
Opmerking: Niet alle verzekeringen omvatten alle hier vermelde voordelen. Raadpleeg de bijbehorende voorwaarden.
De reisverzekering dekt alleen personen die als verzekerden op het polisplad staan vermeld. Familieleden en/of reisgenoten zijn niet gedekt, tenzij ze op het polisblad worden genoemd.
Een reisverzekering wordt als optie aangeboden bij de aankoop van je vliegtickets. Je hoeft het alleen maar aan je winkelmandje toe te voegen en je tickets zijn verzekerd zodra je bestelling is betaald.
Je kan een annuleringsverzoek indienen via info@allianz-assistance.nl. Je krijgt jouw geld terug als je annuleert binnen de aangegeven herroepingstermijn die vermeld staat in de bevestigingsemail, op voorwaarde dat er geen schade is ingediend en je reis nog niet is begonnen.
Het polisnummer staat in de bevestigingse-mail die je hebt ontvangen of op het polisblad dat je na de aankoop van de verzekering hebt ontvangen.
Raadpleeg het dekkingsoverzicht van de voorwaarden van je reisverzekering, dat je per e-mail ontvangt. Hier vind je alle details van jouw verzekering, inclusief voordelen, dekkingslimieten, verzekerde redenen en uitsluitingen.
Nee, een annuleringsverzekering biedt geen dekking wanneer je van gedachten verandert over je reis.
Nee, een annuleringsverzekering dekt geen annulering door de reisorganisator . Alleen annulering door jou, en voor een verzekerde reden, komt in aanmerking voor een vergoeding van je annuleringsverzekering. Om een vergoeding te krijgen in geval van annulering door de reisorganisator, nodigen we jou uit om rechtstreeks contact op te nemen met de klantenservice van de reisorganisator.
Vergoeding voor annulering als gevolg van een reeds bestaande medische aandoening is afhankelijk van het land waar je woont en de status van de medische aandoening op het moment dat je de reisverzekering afsloot. Raadpleeg de voorwaarden.
Ja, als je je vlucht mist door vertraging van een reisvervoerder (zoals een vlucht, trein of bus) of plaatselijk openbaar vervoer, kom je in aanmerking voor vergoeding van extra vervoerskosten om je bestemming te bereiken of naar huis terug te keren. Raadpleeg de voorwaarden voor de volledige lijst van verzekerde gebeurtenissen.
Nee, de verzekering biedt geen vergoeding als je je vlucht mist door je eigen vertraging.
Als je vlucht vertraagd is, kun je een vergoeding krijgen voor de kosten van accommodatie, vervoer en maaltijden in je wachttijd. Raadpleeg de voorwaarden om te weten wat de minimale vertraging is om in aanmerking te komen voor vergoeding. Deze dekking is een aanvulling op de door de luchtvaartmaatschappij voorgestelde oplossingen.
Indien je bagage verloren, beschadigd of gestolen is tijdens je reis, krijg je een vergoeding voor reparatie of vervanging. Raadpleeg de gedetailleerde voorwaarden en uitsluitingen bekijken in de voorwaarden.
Als je bagage vertraging oploopt bij de luchtvaartmaatschappij, krijg je een vergoeding voor de kosten die je maakt voor het aanschaffen van essentiële zaken totdat de bagage arriveert. Raadpleeg de voorwaarden om te weten wat de minimale vertraging is om in aanmerking te komen voor vergoeding. Deze dekking is een aanvulling op de door de luchtvaartmaatschappij voorgestelde oplossingen.
Met de medische nooddekking kan je:
Vergoed worden voor de onvoorziene dringende medische kosten die je maakt tijdens je reis in het buitenland, zoals een bezoek aan een lokale arts in geval van een kleine gezondheidskwestie (buikgriep, keelpijn...), medische onderzoeken en/of medicijnen voorgeschreven door een lokale arts (bloedonderzoek, radiologisch onderzoek...) en dringende tandartskosten, bijvoorbeeld in geval van ernstige kiespijn
Profiteren van de vergoeding van hospitalisatiekosten, als je als ziekenhuispatiënt moet worden opgenomen bij een ongeval of een ernstig gezondheidsprobleem (hospitalisatiekosten, chirurgie, onderzoeken...)
Profiteren van de betaling voor medisch noodzakelijk vervoer naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis of een geschikte faciliteit, evenals medische repatriëring naar huis na een verzekerde ziekte of verwonding.
Alle beslissingen over je repatriëring moeten worden genomen door medische professionals. Als je ernstig ziek of gewond raakt of een medische aandoening ontwikkelt, moet jij of iemand namens jou contact met de medische hulpdienst van Allianz opnemen, en zij moeten al het vervoer van tevoren regelen. Als wij het vervoer niet hebben goedgekeurd of geregeld, zullen wij alleen betalen tot het bedrag dat wij zouden hebben betaald als wij het vervoer hadden geregeld en zullen wij geen verantwoordelijkheid nemen voor vervoer dat wij niet hebben goedgekeurd of geregeld.
Houd er rekening mee dat: een verstuiking of verkoudheid niet voldoende is om medische evacuatie of repatriëring te rechtvaardigen, en vervoer alleen mogelijk is als je toestand gestabiliseerd is en/of als je vervoerbaar bent.
De medische hulpdienst is 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar. Je kunt contact met ze opnemen via: 020 592 9292.
Je kan ook contact opnemen met het reguliere telefoonnummer: 020 592 98 90
Ja, er zijn uitsluitingen op de reisverzekering. Dit zijn specifieke situaties of omstandigheden waarvoor de verzekering niet geldt. Enkele veel voorkomende uitsluitingen zijn risicovolle activiteiten zoals extreme sporten, oorlogshandelingen of terrorisme. De lijst met algemene uitsluitingen is beschikbaar in de voorwaarden.
De snelste en eenvoudigste manier om een claim in te dienen is door hier naar de website van Allianz te gaan. Om te beginnen heb je jouw e-mailadres of polisnummer nodig, evenals je vertrekdatum of aankoopdatum van de polis. Je kunt ook contact met Allianz opnemen via 020 592 98 90. Documentatie ter ondersteuning van je claim is vereist voordat ze je claim kunnen beoordelen. Zodra je jouw claim hebt ingediend, ontvang je een bevestigingse-mail.
Voor de snelste service kun je kijken bij de contactinformatie van Allianz. Dat kan hier.
Het polisnummer staat in de bevestigingse-mail die je hebt ontvangen of op het polisblad dat je na het afsluiten van de verzekering hebt ontvangen.
Ondersteunende documentatie stelt ons in staat om je claim te verifiëren en is nodig om het beoordelingsproces te starten. Welke documentatie nodig is, hangt af van het type claim en de reden. Het kan gaan om ontvangstbewijzen, mededelingen en facturen van je reisaanbieders, medische dossiers, politierapporten, foto's, enz.
Enkele veel voorkomende redenen voor het afwijzen van claims zijn bijvoorbeeld: De reden van je claim voldoet niet aan de vereisten die in de polis staan vermeld of, de reden van je claim staat vermeld onder "Algemene uitsluitingen" in de voorwaarden.
Het is belangrijk om de voorwaarden te lezen voordat je op reis gaat of een claim indient om te begrijpen wat wel en niet verzekerd is.
Heb je van één van onze reisspecialisten een offerte ontvangen voor jouw droomvakantie die je wilt boeken? Dan hebben wij een boekingsformulier van onze website nodig. Aan de hand hiervan kunnen wij de boeking voor je bevestigen. Vul de gevraagde gegevens in en verwijs in het opmerking veld naar het contact en de ontvangen offerte voor de te boeken reis. Heb je online zelf een reis gevonden? Klik op de prijs die bij de gewenste vertrekdatum hoort en je wordt automatisch doorgelinkt naar alle verdere details en het boekingsformulier.
Let op! Namen dienen altijd volgens paspoort te worden doorgegeven. Het is belangrijk dat je de namen op de het formulier goed controleert. Bij het achteraf corrigeren van eventuele fouten kunnen kosten in rekening worden gebracht. Namen dienen altijd volgens paspoort op het formulier te staan.
Hartelijk dank voor de boeking! De voorpret kan beginnen! Binnen 2 werkdagen nemen wij contact met je op om de boeking te bevestigen of om eventuele wijzigingen door te spreken. Wij streven er naar om dit binnen 1 werkdag te doen, maar dit is helaas niet altijd mogelijk. Wij werken samen met de beste agenten wereldwijd en hebben hierdoor onder andere te maken met tijdsverschil. De factuur tevens bevestiging sturen wij per e-mail.
Let op! Namen dienen altijd volgens paspoort te worden doorgegeven. Het is belangrijk dat je de namen op de factuur / het vluchtschema goed controleert. Bij het corrigeren van eventuele fouten kunnen kosten in rekening worden gebracht. Namen dienen altijd volgens paspoort op de factuur te staan.
Speciale wensen (preferenties) kun je telefonisch of per e-mail doorgeven en worden ter informatie aan onze agenten kenbaar gemaakt. Een preferentie (voorkeur) blijft te allen tijde een voorkeur en kan nooit gegarandeerd worden. Aan preferenties kunnen daarom geen rechten worden ontleend. Is een wens zo essentieel dat je de reisovereenkomst alleen wenst aan te gaan indien met zekerheid aan deze wens tegemoet wordt gekomen, dan is er sprake van een essentie. Essenties kunnen vaak enkel op basis van medische redenen worden aangevraagd.
Bij het ontvangen van de factuur dien je een aanbetaling te doen van 30 % van de reissom + kosten voor eventueel afgesloten verzekeringen. Uiterlijk 6 weken voor vertrek dient het restantbedrag bij ons op de rekening te staan. Is je vertrekdatum binnen 6 weken na boeking? Dan dien je de gehele reissom in één keer te voldoen. Wij sturen geen betalingsbevestiging. Ook sturen wij geen betalingsherinnering betreft de 2e betaling / de betaling van het restantbedrag.
Je kunt je factuur van Diving World voldoen via een overschrijving per bank. Boek je een reis waarbij je binnen 5 werkdagen vertrekt? Dan vragen wij je om een betalingsbewijs per mail te sturen naar info@divingworld.nl.
Als wij je reisdocumenten hebben ontvangen en gecontroleerd, sturen wij deze direct per e-mail naar je toe. In de meeste gevallen is dit ongeveer 1,5 week voor vertrek. Wij adviseren je om ten aller tijden 1 dag voor vertrek nog even de website van de airport te checken voor eventuele vluchtwijzigingen. Vluchtgegevens zijn altijd onder voorbehoud van wijziging.
Heb je 4 dagen voor vertrek nog geen reisbescheiden ontvangen? Neem dan contact met ons op via het nummer +31(0)314-653180 of stuur een mail naar info@divingworld.nl. Mits anders vermeld, ontvang je alle reisdocumenten per email. Indien je de boeking wilt annuleren dient de hoofd boeker van de reis een bevestiging per email te sturen naar info@divingworld.nl .
Indien je de boeking wilt annuleren dient de hoofd boeker van de reis een bevestiging per email te sturen naar info@divingworld.nl. Bij een annulering worden annuleringskosten volgens ANVR voorwaarden in rekening gebracht, mits anders vermeld op de factuur. Voor liveaboards, lijndienstvluchten en diverse charter / lowcost vluchten gelden afwijkende annuleringsvoorwaarden. Je kunt de polisvoorwaarden van je annuleringsverzekering raadplegen om te bekijken of de reden van annulering gedekt zal worden door de verzekeringsmaatschappij.
Wanneer er enkel sprake is van een tijdswijziging, bijvoorbeeld van 's ochtends naar 's avonds of vice versa, en de tickets/vouchers zijn nog niet uitgegeven, versturen wij géén vluchtwijziging. Wij vermelden in onze publicaties dat vluchttijden altijd onder voorbehoud van wijzigingen zijn. Als de tickets/vouchers al wel zijn uitgegeven dan zullen we in een dergelijk geval wel een vluchtwijziging versturen. Uiteraard zijn de actuele vluchtgegevens ten aller tijden per mail bij ons op te vragen.
Indien je een duikpakket of liveaboard vakantie bij ons boekt, stellen wij een reisverzekering inclusief duikdekking verplicht, echter raden wij een reisverzekering in eerste instantie met klem aan. Tevens adviseren wij je om een annuleringsverzekering af te sluiten. Houdt er rekening mee dat je de annuleringsverzekering binnen 7 kalenderdagen na boeking af dient te sluiten, wanneer je deze buiten 7 kalenderdagen na boeking afsluit zijn bestaande ziektes en kwalen uitgesloten van dekking.
Uiteraard bieden wij ook doorlopende verzekeringen aan. Beschik je tijdens je reis over een huurauto? Dan bieden wij ook de mogelijkheid om een afkoop eigen risico verzekering af te sluiten. Met deze verzekering worden zowel het eigen risico als de ingehouden borg verzekerd. Op dit moment is het voor ons helaas niet mogelijk om een Reisverzekering af te sluiten voor reizigers met een Belgische woon en/of verblijfplaats.
Bij Diving World waarderen we onze klanten enorm. Daarom belonen we jouw trouw met een vasteklantenkorting! Ben jij een terugkerende duiker of boek je regelmatig je (duik)vakantie via ons? Dan profiteer je automatisch van €25,- extra voordeel per persoon op je boeking.
Let wel op: aan de vaste klanten korting zijn enkele voorwaarden verbonden. Klik HIER voor meer informatie.
Op de factuur staat vermeld hoeveel ruim- en handbagage er standaard is inbegrepen voor jouw vluchten. Wens je meer bagage? Extra bagage is altijd op aanvraag. Wij raden je sterk aan om, indien gewenst, extra bagage bij boeking of direct na boeking bij te reserveren. Het bijboeken is mogelijk tot 1 week voor vertrek. Doe je dit binnen 1 week voor vertrek? Dan worden er naast de kosten voor ruimbagage ook extra administratiekosten á €15,- in rekening gebracht. Vlieg je met TUI fly Nederland? Dan raden wij je sterk aan jouw extra bagage telefonisch of per mail via Diving World bij te boeken. Boek je de bagage zelf online bij via MijnTUI, dan volgt facturatie via Diving World en zullen wij € 15,- administratiekosten in rekening brengen.
Let op! De mogelijkheden en tarieven voor het bijboeken van ruimbagage verschillen per luchtvaartmaatschappij, deze worden zeer regelmatig zonder melding vooraf gewijzigd. Diving World is niet verantwoordelijk voor het (duik)bagage beleid van de luchtvaartmaatschappijen.
Vanaf ca. 30 dagen voor vertrek geven de meeste chartermaatschappijen je de mogelijkheid om een stoelreservering te maken, zodat je een stoel naar jouw voorkeur kunt uitkiezen. Bij lijndienstmaatschappijen is dit al eerder mogelijk. Dit is vaak een betaalde service, de kosten verschillen per luchtvaartmaatschappij en bestemming. De regels en voorwaarden kun je terug vinden op de website van de uitvoerende luchtvaartmaatschappij.
In de begeleide e-mail van je factuur tevens bevestiging heb je van ons je boekingsnummer van de betreffende luchtvaartmaatschappij ontvangen, hiermee kun je inloggen op de website van de uitvoerende luchtvaartmaatschappij.
Dat hangt geheel af van je bestemming, de duur van je reis, het type accommodatie en de duikfaciliteiten ter plaatse. Over het algemeen raden wij aan om de volgende zaken mee te nemen:
- Een geldig paspoort en eventuele visa, vaccinaties en verzekeringen die nodig zijn voor je bestemming.
- Een geldig duikbrevet en logboek, waarin je je duikervaring en -niveau kunt aantonen.
- Een medische verklaring, waarin staat dat je gezond genoeg bent om te duiken, indien noodzakelijk. Sommige bestemmingen vereisen ook een recente duikkeuring.
- Je eigen duikuitrusting, zoals masker, snorkel, vinnen, wetsuit, computer, lamp, etc.
- Persoonlijke spullen, zoals kleding, toiletartikelen, medicijnen, camera, opladers, adapters, etc.
- Beschermende kleding en accessoires, zoals zonnebrandcrème, zonnebril, hoed, pet, insectenspray, eventuele medicatie met een Engelstalige bijsluiter.
(Je kunt ook duikmateriaal huren bij de meeste resorts en liveaboards, maar dit zal extra kosten met zich meebrengen.)
Afhankelijk van je bestemming kun je ook te maken krijgen met tropische ziektes, zoals malaria of dengue, dus neem ook de nodige voorzorgsmaatregelen. Kijk hiervoor op GGD Reisvaccinaties. Houd rekening met de bagagelimieten en -regels van je luchtvaartmaatschappij en de lokale autoriteiten.
Voor de meest actuele informatie omtrent reisadviezen, reisvoorwaarden en eventuele (in) reis beperkingen verwijzen wij naar de website van Nederland Wereldwijd.
De eisen die worden gesteld aan de minimale geldigheid van je paspoort bij vertrek van jouw bestemming wordt door de overheid van het land bepaald. Als reiziger ben je zélf verantwoordelijk om bij de betrokken autoriteiten de nodige aanvullende informatie in te winnen en tevens tijdig voor vertrek na te gaan of de eerder verkregen informatie intussen niet is gewijzigd.
Let op: de reiziger is zelf verantwoordelijk voor het bij zich hebben van de benodigde documenten, zoals een geldig paspoort, of, waar toegestaan, een identiteitskaart en de eventueel vereiste visa, bewijzen van eventuele inentingen, immigratie documenten en vaccinaties.
Vlieg je via de Verenigde Staten? Vraag dan op tijd je ESTA aan! Wij adviseren je sterk de website en reischecklist van de overheid te raadplegen voor de laatste informatie omtrent de (in) reisvoorwaarden van jouw vakantiebestemming. Diving World is niet verantwoordelijk voor het beleid van de overheid.
Duikuitrusting is niet standaard in de reis inbegrepen, tenzij anders vermeld. Uiteraard kun je ter plaatse wel een deel of een volledige duikuitrusting huren. Als je doorgeeft welk materiaal je wenst te huren en wat de daarbij behorende maten zijn, zorgen wij dat onze agent ter plaatse hier van op de hoogte is. Dit kan vaak ook ter plaatse worden geregeld. Indien je aan boord gaat van een liveaboard moet de duikuitrusting vooraf worden aangevraagd en/of geboekt.
Het hangt ervan af wat je niveau is, hoeveel duiken je hebt gedaan en wanneer je voor het laatst hebt gedoken. Om veiligheidsreden raden wij aan om de aanbeveling van jouw organisatie te volgen. Veel organisaties raden een Scuba Review aan als het langer dan zes maanden geleden is dat je voor het laatst hebt gedoken. Als je wilt deelnemen aan een liveaboard, moet je dit van tevoren regelen of thuis voordat je aan boord gaat van je liveaboard.
Let op: je kunt geen Scuba Review volgen aan boord van een liveaboard. Vrijwel alle duikers, ongeacht je kwalificatie of ervaring, doen mee aan een checkduik op de eerste duikdag op een lokale/beschutte duiklocatie. Bij de meeste duikscholen en liveaboardvloten is deze checkduik verplicht.
Wij doen er alles aan om je privacy te waarborgen en gaan daarom zorgvuldig om met persoonsgegevens. Diving World houdt zich in alle gevallen aan de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Dit brengt met zich mee dat wij in ieder geval:
- Je persoonsgegevens verwerken in overeenstemming met het doel waarvoor deze zijn verstrekt, deze doelen en type persoonsgegevens staat hier beschreven;
- Verwerking van je persoonsgegevens beperkt is tot enkel die gegevens welke minimaal nodig zijn voor de doeleinden waarvoor ze worden verwerkt;
- Vragen om je uitdrukkelijke toestemming als wij deze nodig hebben voor de verwerking van je persoonsgegevens;
- Passende technische en organisatorische maatregelen hebben genomen zodat de beveiliging van je persoonsgegevens gewaarborgd is;
- Geen persoonsgegevens doorgeven aan andere partijen, tenzij dit nodig is voor uitvoering van de doeleinden waarvoor ze zijn verstrekt;
- Op de hoogte zijn van je rechten omtrent je persoonsgegevens, je hierop willen wijzen en deze respecteren. Als Diving World zijn wij verantwoordelijk voor de verwerking van je persoonsgegevens.
Indien je meer wilt weten verwijzen wij je graag naar onze Privacy Policy, of in algemenere zin, vragen hebt hierover of contact met ons wenst op te nemen kan dit via info@divingworld.nl.
Om een duikvergunning te kunnen aanvragen en de check in ter plaatse bij de duikschool of aan boord van de liveaboard zo vlot mogelijk te laten verlopen, hebben onze lokale partners soms een kopie van het paspoort nodig. Deze kopieën worden enkel gebruikt voor de aanvraag van deze betreffende duikvergunning. Indien dit van toepassing is op jouw reis, vragen wij je deze informatie direct naar onze partner te sturen.
Let op: De verantwoordelijkheid voor het op tijd aanleveren van de kopie van het paspoort ligt geheel bij de reiziger zelf, mocht deze niet op tijd worden aangeleverd, kan de check in of eerste duikdag worden geweigerd. Ook MOET de kopie van het paspoort dat je hebt gemaild (naar de duikschool- of liveaboardagent) overeenkomen met het paspoort of reisdocument waarmee je reist. De consequentie kan zijn, dat je niet mee mag (aan boord) en de gevolgen hiervan, voor eigen rekening zijn.
Wij horen graag je mening, of deze nou positief of negatief is! Wij checken elke beoordeling op gevoelige informatie of schuttingtaal. Vervolgens plaatsen wij de beoordeling op de site zodat andere reizigers deze ervaringen kunnen lezen. Ook ontvang je bij thuiskomst van ons een Scuba Review, waar je zowel je reis zelf als ons als reisorganisatie kunt beoordelen. Uiteraard kun je ook via Google en/of Facebook ons en je recente reis beoordelen.
Heb je foto’s en/of video’s gemaakt tijdens jouw duikvakantie en wil je deze delen? Stuur je mooiste foto’s en/of video’s met een leuke tekst naar info@divingworld.nl en wij delen deze graag met onze mededuikers op onze social media. Uiteraard kunt je deze foto's en/of video's ook met ons delen via je eigen social media middels de volgende tags:
#divingworldduikvakanties
#divingworldduikvakanties