Veelgestelde vragen

ALGEMEEN

Wat zijn de voordelen van het boeken bij Diving World Duikvakanties?

Diving World Duikvakanties heeft veel voordelen voor duikers en liefhebbers van de onderwaterwereld die op zoek zijn naar een onvergetelijke reis. Diving World heeft een uitgebreid aanbod van duikresorts, liveaboards, duikpakketten en aanbiedingen voor alle soorten duikers en budgetten. Daarnaast werkt Diving World samen met de beste lokale agenten en touroperators om de hoogste kwaliteit en service te garanderen. Enkele voordelen zijn:

 

Marktleider met het grootste aanbod:

Marktleider in duikvakanties met het grootste aanbod van resorts, liveaboards en duikpakketten. Daarbij hebben alle reisspecialisten wereldwijde duik en/of reiservaring.

 

Zeker op reis: 

Diving World Duikvakanties is aangesloten bij ANVR, SGR en Calamiteitenfonds, waardoor je verzekerd bent van kwaliteit, veiligheid en financiële bescherming.

 

Beste prijs garantie:

Als je ergens anders dezelfde reis goedkoper vindt, dan betaalt Diving World Duikvakanties het verschil terug.

 

24/7 bereikbaar:

Diving World Duikvakanties heeft een team van ervaren en enthousiaste duikreisspecialisten die je altijd kunt bereiken voor advies, hulp of vragen.

 

Repatriëringsgarantie:

Als je door onvoorziene omstandigheden niet meer terug kunt reizen naar huis, dan zorgt Diving World Duikvakanties ervoor dat je zo snel mogelijk wordt gerepatrieerd.

Waarom is de ANVR zo belangrijk?

Alleen betrouwbare bedrijven die een verklaring van goed gedrag kunnen overleggen, mogen lid worden van de ANVR. ANVR-reisondernemingen zijn bovendien aangesloten bij Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) of gelijkwaardig. Dat biedt je financiële zekerheid. In tegenstelling tot veel andere (duik)reisorganisaties, zijn wij aangesloten bij deze Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen, ofwel de ANVR. ANVR-reisagenten en touroperators hebben de plicht hun personeel adequaat op te leiden. De ANVR ziet hierop toe. Jouw vakantie is dus in goede en deskundige handen. Controleer je de kleine lettertjes als je een reis boekt? De reis- en boekingsvoorwaarden die de ANVR-reisondernemingen hanteren zijn overeengekomen met de Consumentenbond. Dit voorkomt dat je bijvoorbeeld bij het betalen, annuleren of wijzigen van een reis met onredelijke bepalingen wordt geconfronteerd. Eindelijk, op vakantie!

 

Maar wat als daar iets mis gaat?

Maar wat als daar iets mis gaat? Alle ANVR-touroperators zijn aangesloten bij Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Dit betekent dat, in het geval zich een calamiteit voordoet tijdens je vakantie je de kosten vergoed krijgt. Zeker als duiker ben je op zoek naar beleving, avontuur, cultuur en natuur. Jouw vakantie moet natuurlijk de ervaring van je leven zijn! Maar om ook in de toekomst prachtige bestemmingen te kunnen bezoeken en fantastische ervaringen te beleven, nemen ANVR reisondernemers de verantwoordelijkheid om hun steentje daar aan bij te dragen. Zij helpen op de bestemming betere plekken te creëren voor mensen die er wonen en voor reizigers die deze bezoeken. En dat kan alleen als we met elkaar werken aan het verkleinen van de negatieve gevolgen van het reizen en het vergroten van de positieve.

 

Welke garanties heb je als er toch iets mis gaat?

ANVR-reisondernemingen helpen je bij klachten over je gemaakte reis. Zij respecteren ook alle uitspraken van de Geschillencommissie Reizen. De ANVR ziet toe dat de uitspraken van de Geschillencommissie ook door de leden worden nagekomen. ANVR-leden die vakantiereizen organiseren, hebben allemaal een goede aansprakelijkheidsverzekering. De ANVR stelt de voorwaarden vast en ziet hier streng op toe. Alle ANVR-reisondernemingen nemen praktische maatregelen en houden zo rekening met milieu, mensen, natuur en cultuur, waardoor je -ook in de toekomst- kunt blijven genieten van fantastische reizen.

Waar is Diving World nog meer bij aangesloten?

Naast de ANVR, is Diving World ook aangesloten bij het Calamiteitenfonds, de SGR, SGR-Z, ADTO en de Global Dive Alliance.

 

Wat is de SGR?

SGR ontzorgt de reiziger door garant te staan voor vooruitbetaalde reisgelden wanneer de reiziger een reis geboekt heeft bij een aangesloten organisatie. SGR vormt daarmee een belangrijke en betrouwbare schakel in de reisbranche. Per 1 februari 2021 betaalt iedere reiziger een eigen bijdrage van 5 euro per persoon per boeking.

 

Wat is het Clamiteitenfonds?

Ontstaat er tijdens je reis een calamiteit? Bijvoorbeeld een natuurramp, of omdat er onlusten uitbreken? Dan is de garantie van het Calamiteitenfonds er voor je bij zo'n abnormale gebeurtenis. Als jouw aangesloten reisorganisator je reis moet aanpassen, dan worden de noodzakelijke meerkosten vergoed. Moet de organisator de reis tijdelijk staken, of moet je vervroegd terug naar huis? Dan krijg je een deel van je reissom terug. Voor slechts € 2,50 per boeking heb je tot liefst negen personen garantie bij onverwachte reiskosten tijdens een calamiteit. Goed geregeld!

 

Wat is de Association of Tour Operators?

De Association of Dive Tour Operators is een vereniging van duikreisorganisaties die is opgericht door een groep duikreisspecialisten uit Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Nederland. Het doel van de vereniging is om kwaliteit, veiligheid en vertrouwen te bieden aan reizigers die een (duik) vakantie willen boeken. De leden van de vereniging moeten voldoen aan belangrijke criteria, zoals ervaring, verzekering, duurzaamheid en klantenservice. De vereniging heeft ook een eigen kwaliteitskeurmerk, dat staat voor professionaliteit en betrouwbaarheid.

 

Wat is de Global Dive Alliance?

De Global Dive Alliance is een samenwerking van de meest ervaren en gerespecteerde Europese duikreisorganisaties. De alliantie is opgericht in het voorjaar van 2017 en biedt vele voordelen, zoals toegang tot een breed en divers aanbod van liveaboards, van budgetvriendelijk tot luxe. Deskundig en persoonlijk advies van duikreisspecialisten die zelf ook duikers zijn en veel ervaring hebben op de bestemmingen en de liveaboards. Flexibiliteit en maatwerk, zodat je, je eigen reis kunt samenstellen naar je wensen en voorkeuren, met eventuele verlengingen of combinaties. Maar belangrijker nog, scherpe prijzen en exclusieve aanbiedingen! Want door de samenwerking kunnen de leden van de Global Dive Alliance profiteren van fantastische deals bij diverse liveaboard vloten.

Hoe kan ik Diving World bereiken?

Bellen met Diving World

Naast dat wij tijdens kantooruren (ma-vr 09:30-12:30 / 13:00-17:00) telefonisch te bereiken zijn op het nummer +31(0)314-653180, zijn wij tijdens je reis ten alle tijden te bereiken op ons noodnummer.

 

Mailen met Diving World

Liever contact per mail? Wij streven er naar om binnen 1 werkdag jouw mail te beantwoorden. Mailen kan naar info@divingworld.nl. Ons professionele team staat 24-uur per dag en 7 dagen in de week tijdens jouw vakantie voor je klaar! Daarnaast kun je tijdens je duikvakantie altijd terecht bij ons grote netwerk van vertegenwoordigers ter plaatse.

Hoe kan ik op de hoogte blijven van het laatste duiknieuws en de beste aanbiedingen?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Onderaan deze pagina kun je je aanmelden voor de nieuwsbrief, waar je regelmatig updates ontvangt over nieuwe bestemmingen, liveaboards, aanbiedingen en acties!

 

Volg ons op social media!

Vind je het leuk om ons op social media te volgen? Kijk dan op Facebook, Instagram en YouTube, waar je leuke foto’s, video’s en verhalen kunt zien en delen met andere duikliefhebbers.

 

Lees onze blogs!

Wij plaatsen regelmatig blogs, waar je interessante artikelen kunt vinden over duiken, reizen, natuur, cultuur en meer! 

OFFERTE AANVRAGEN

Waarom een offerte aanvragen?

Zie jij door de bubbels de vissen niet meer? Of ben je nog zoekende naar de juiste bestemming? Onze reisspecialisten helpen je graag verder! Of je nu op zoek bent naar die ene unieke onontdekte bestemming of graag wilt duiken op één van de meest populaire riffen van dit moment, wij werken graag een offerte voor je uit. Aan de hand van je reis wensen en eisen gaan onze specialisten geheel vrijblijvend op zoek naar die ene passende bestemming voor jouw (duik) vakantie! Je kunt online een offerte aanvragen of ontvang een uniek reisadvies geheel op maat. Van een weekje Red Sea Diving Safari tot aan een unieke rondreis door Azië, je ontvangt gegarandeerd de beste deal!

Kan ik een optie nemen op een reis?

Als je via onze site boekt, wordt je reis direct altijd definitief gereserveerd. Je kunt wel telefonisch of per e-mail na vragen of een optie op de door jou gekozen reis mogelijk is. Indien je binnen 6 weken vertrekt, zijn opties vaak niet (meer) mogelijk. Een optie is alleen mogelijk indien wij in het bezit zijn van de persoonsgegevens van alle reizigers.

Wat houdt de beste prijsgarantie in?

Wij houden voortdurend voor jou in de gaten wat de beste deals zijn. Wij hebben niet alleen een uitstekende samenwerking met de beste lokale agenten ter wereld, maar ook met veel gerenommeerde touroperators in Nederland, België en Duitsland. Ons aanbod is hierdoor enorm groot, gevarieerd én scherp geprijsd! Afhankelijk van vraag en aanbod kan deze prijs per dag verschillen. Heb je van ons een offerte ontvangen of online een prijs gevonden voor de reis die je wilt boeken, maar elders is de reis goedkoper? Geen zorgen! Wij matchen de prijs.

 

De aanvraag van prijsmatch moet betrekking hebben op exact dezelfde bestemming, kamer type, aankomstdatum, verblijfsduur, bezetting en boekingscondities. De prijsmatch moet altijd per e-mail aangevraagd worden ondersteund door printscreens. Gegarandeerd de beste prijsgarantie mét ANVR, SGR & Calamiteitenfondsdekking.

BOEKEN & BETALEN

Hoe boek ik een reis?

Heb je van één van onze reisspecialisten een offerte ontvangen voor jouw droomvakantie die je wilt boeken? Dan hebben wij een boekingsformulier van onze website nodig. Aan de hand hiervan kunnen wij de boeking voor je bevestigen. Vul de gevraagde gegevens in en verwijs in het opmerking veld naar het contact en de ontvangen offerte voor de te boeken reis. Heb je online zelf een reis gevonden? Klik op de prijs die bij de gewenste vertrekdatum hoort en je wordt automatisch doorgelinkt naar alle verdere details en het boekingsformulier.

 

Let op! Namen dienen altijd volgens paspoort te worden doorgegeven. Het is belangrijk dat je de namen op de het formulier goed controleert. Bij het achteraf corrigeren van eventuele fouten kunnen kosten in rekening worden gebracht. Namen dienen altijd volgens paspoort op het formulier te staan.

Ik heb het boekingsformulier ingevuld, hoe nu verder?

Hartelijk dank voor de boeking! De voorpret kan beginnen! Binnen 2 werkdagen nemen wij contact met je op om de boeking te bevestigen of om eventuele wijzigingen door te spreken. Wij streven er naar om dit binnen 1 werkdag te doen, maar dit is helaas niet altijd mogelijk. Wij werken samen met de beste agenten wereldwijd en hebben hierdoor onder andere te maken met tijdsverschil. De factuur tevens bevestiging sturen wij per e-mail.

 

Let op! Namen dienen altijd volgens paspoort te worden doorgegeven. Het is belangrijk dat je de namen op de factuur / het vluchtschema goed controleert. Bij het corrigeren van eventuele fouten kunnen kosten in rekening worden gebracht. Namen dienen altijd volgens paspoort op de factuur te staan.

Kan ik voorkeuren en speciale wensen doorgeven?

Speciale wensen (preferenties) kun je telefonisch of per e-mail doorgeven en worden ter informatie aan onze agenten kenbaar gemaakt. Een preferentie (voorkeur) blijft te allen tijde een voorkeur en kan nooit gegarandeerd worden. Aan preferenties kunnen daarom geen rechten worden ontleend. Is een wens zo essentieel dat je de reisovereenkomst alleen wenst aan te gaan indien met zekerheid aan deze wens tegemoet wordt gekomen, dan is er sprake van een essentie. Essenties kunnen vaak enkel op basis van medische redenen worden aangevraagd.

Wanneer moet ik betalen?

Bij het ontvangen van de factuur dien je een aanbetaling te doen van 30 % van de reissom + kosten voor eventueel afgesloten verzekeringen. Uiterlijk 6 weken voor vertrek dient het restantbedrag bij ons op de rekening te staan. Is je vertrekdatum binnen 6 weken na boeking? Dan dien je de gehele reissom in één keer te voldoen. Wij sturen geen betalingsbevestiging. Ook sturen wij geen betalingsherinnering betreft de 2e betaling / de betaling van het restantbedrag.

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

Je kunt je factuur van Diving World voldoen via een overschrijving per bank. Boek je een reis waarbij je binnen 5 werkdagen vertrekt? Dan vragen wij je om een betalingsbewijs per mail te sturen naar info@divingworld.nl.

Wanneer ontvang ik de reisbescheiden?

Als wij je reisdocumenten hebben ontvangen en gecontroleerd, sturen wij deze direct per e-mail naar je toe. In de meeste gevallen is dit ongeveer 1,5 week voor vertrek. Wij adviseren je om ten aller tijden 1 dag voor vertrek nog even de website van de airport te checken voor eventuele vluchtwijzigingen. Vluchtgegevens zijn altijd onder voorbehoud van wijziging.

 

Heb je 4 dagen voor vertrek nog geen reisbescheiden ontvangen? Neem dan contact met ons op via het nummer +31(0)314-653180 of stuur een mail naar info@divingworld.nl. Mits anders vermeld, ontvang je alle reisdocumenten per email. Indien je de boeking wilt annuleren dient de hoofd boeker van de reis een bevestiging per email te sturen naar info@divingworld.nl .

Hoe kan ik een boeking annuleren of wijzigen?

Indien je de boeking wilt annuleren dient de hoofd boeker van de reis een bevestiging per email te sturen naar info@divingworld.nl. Bij een annulering worden annuleringskosten volgens ANVR voorwaarden in rekening gebracht, mits anders vermeld op de factuur. Voor liveaboards, lijndienstvluchten en diverse charter / lowcost vluchten gelden afwijkende annuleringsvoorwaarden. Je kunt de polisvoorwaarden van je annuleringsverzekering raadplegen om te bekijken of de reden van annulering gedekt zal worden door de verzekeringsmaatschappij.

Zijn mijn vluchtgegevens veranderd?

Wanneer er enkel sprake is van een tijdswijziging, bijvoorbeeld van 's ochtends naar 's avonds of vice versa, en de tickets/vouchers zijn nog niet uitgegeven, versturen wij géén vluchtwijziging. Wij vermelden in onze publicaties dat vluchttijden altijd onder voorbehoud van wijzigingen zijn. Als de tickets/vouchers al wel zijn uitgegeven dan zullen we in een dergelijk geval wel een vluchtwijziging versturen. Uiteraard zijn de actuele vluchtgegevens ten aller tijden per mail bij ons op te vragen.

REISINFORMATIE EN SERVICES

Welke verzekering(en) heb ik nodig voor mijn reis?

Indien je een duikpakket of liveaboard vakantie bij ons boekt, stellen wij een reisverzekering inclusief duikdekking verplicht, echter raden wij een reisverzekering in eerste instantie met klem aan. Tevens adviseren wij je om een annuleringsverzekering af te sluiten. Houdt er rekening mee dat je de annuleringsverzekering binnen 7 kalenderdagen na boeking af dient te sluiten, wanneer je deze buiten 7 kalenderdagen na boeking afsluit zijn bestaande ziektes en kwalen uitgesloten van dekking.

 

Uiteraard bieden wij ook doorlopende verzekeringen aan. Beschik je tijdens je reis over een huurauto? Dan bieden wij ook de mogelijkheid om een afkoop eigen risico verzekering af te sluiten. Met deze verzekering worden zowel het eigen risico als de ingehouden borg verzekerd. Op dit moment is het voor ons helaas niet mogelijk om een Reisverzekering af te sluiten voor reizigers met een Belgische woon en/of verblijfplaats.

Kan ik extra bagage bijboeken?

Op de factuur staat vermeld hoeveel ruim- en handbagage er standaard is inbegrepen voor jouw vluchten. Wens je meer bagage? Extra bagage is altijd op aanvraag. Wij raden je sterk aan om, indien gewenst, extra bagage bij boeking of direct na boeking bij te reserveren. Het bijboeken is mogelijk tot 1 week voor vertrek. Doe je dit binnen 1 week voor vertrek? Dan worden er naast de kosten voor ruimbagage ook extra administratiekosten á €15,- in rekening gebracht. Vlieg je met TUI fly Nederland? Dan raden wij je sterk aan jouw extra bagage telefonisch of per mail via Diving World bij te boeken. Boek je de bagage zelf online bij via MijnTUI, dan volgt facturatie via Diving World en zullen wij € 15,- administratiekosten in rekening brengen.

 

Let op! De mogelijkheden en tarieven voor het bijboeken van ruimbagage verschillen per luchtvaartmaatschappij, deze worden zeer regelmatig zonder melding vooraf gewijzigd. Diving World is niet verantwoordelijk voor het (duik)bagage beleid van de luchtvaartmaatschappijen.

Hoe kan ik een stoelreservering doen en online inchecken?

Vanaf ca. 30 dagen voor vertrek geven de meeste chartermaatschappijen je de mogelijkheid om een stoelreservering te maken, zodat je een stoel naar jouw voorkeur kunt uitkiezen. Bij lijndienstmaatschappijen is dit al eerder mogelijk. Dit is vaak een betaalde service, de kosten verschillen per luchtvaartmaatschappij en bestemming. De regels en voorwaarden kun je terug vinden op de website van de uitvoerende luchtvaartmaatschappij.

 

In de begeleide e-mail van je factuur tevens bevestiging heb je van ons je boekingsnummer van de betreffende luchtvaartmaatschappij ontvangen, hiermee kun je inloggen op de website van de uitvoerende luchtvaartmaatschappij.

Wat moet ik meenemen op reis?

Dat hangt geheel af van je bestemming, de duur van je reis, het type accommodatie en de duikfaciliteiten ter plaatse. Over het algemeen raden wij aan om de volgende zaken mee te nemen:

 

- Een geldig paspoort en eventuele visa, vaccinaties en verzekeringen die nodig zijn voor je bestemming.

- Een geldig duikbrevet en logboek, waarin je je duikervaring en -niveau kunt aantonen.

- Een medische verklaring, waarin staat dat je gezond genoeg bent om te duiken, indien noodzakelijk. Sommige bestemmingen vereisen ook een recente duikkeuring.

- Je eigen duikuitrusting, zoals masker, snorkel, vinnen, wetsuit, computer, lamp, etc.

- Persoonlijke spullen, zoals kleding, toiletartikelen, medicijnen, camera, opladers, adapters, etc.

- Beschermende kleding en accessoires, zoals zonnebrandcrème, zonnebril, hoed, pet, insectenspray, eventuele medicatie met een Engelstalige bijsluiter.

(Je kunt ook duikmateriaal huren bij de meeste resorts en liveaboards, maar dit zal extra kosten met zich meebrengen.)

 

Afhankelijk van je bestemming kun je ook te maken krijgen met tropische ziektes, zoals malaria of dengue, dus neem ook de nodige voorzorgsmaatregelen. Kijk hiervoor op GGD Reisvaccinaties. Houd rekening met de bagagelimieten en -regels van je luchtvaartmaatschappij en de lokale autoriteiten.

Wat is het reisadvies voor mijn bestemming?

Voor de meest actuele informatie omtrent reisadviezen, reisvoorwaarden en eventuele (in) reis beperkingen verwijzen wij naar de website van Nederland Wereldwijd

Waar kan ik informatie over reisdocumenten vinden?

De eisen die worden gesteld aan de minimale geldigheid van je paspoort bij vertrek van jouw bestemming wordt door de overheid van het land bepaald. Als reiziger ben je zélf verantwoordelijk om bij de betrokken autoriteiten de nodige aanvullende informatie in te winnen en tevens tijdig voor vertrek na te gaan of de eerder verkregen informatie intussen niet is gewijzigd.

 

Let op: de reiziger is zelf verantwoordelijk voor het bij zich hebben van de benodigde documenten, zoals een geldig paspoort, of, waar toegestaan, een identiteitskaart en de eventueel vereiste visa, bewijzen van eventuele inentingen, immigratie documenten en vaccinaties.

 

Vlieg je via de Verenigde Staten? Vraag dan op tijd je ESTA aan! Wij adviseren je sterk de website en reischecklist van de overheid te raadplegen voor de laatste informatie omtrent de (in) reisvoorwaarden van jouw vakantiebestemming.  Diving World is niet verantwoordelijk voor het beleid van de overheid.

Is duikuitrusting standaard inbegrepen bij mijn reis?

Duikuitrusting is niet standaard in de reis inbegrepen, tenzij anders vermeld. Uiteraard kun je ter plaatse wel een deel of een volledige duikuitrusting huren. Als je doorgeeft welk materiaal je wenst te huren en wat de daarbij behorende maten zijn, zorgen wij dat onze agent ter plaatse hier van op de hoogte is. Dit kan vaak ook ter plaatse worden geregeld. Indien je aan boord gaat van een liveaboard moet de duikuitrusting vooraf worden aangevraagd en/of geboekt.

Ik heb al even niet meer gedoken, moet ik opnieuw een cursus doen?

Het hangt ervan af wat je niveau is, hoeveel duiken je hebt gedaan en wanneer je voor het laatst hebt gedoken. Om veiligheidsreden raden wij aan om de aanbeveling van jouw organisatie te volgen. Veel organisaties raden een Scuba Review aan als het langer dan zes maanden geleden is dat je voor het laatst hebt gedoken. Als je wilt deelnemen aan een liveaboard, moet je dit van tevoren regelen of thuis voordat je aan boord gaat van je liveaboard.

 

Let op: je kunt geen Scuba Review volgen aan boord van een liveaboard. Vrijwel alle duikers, ongeacht je kwalificatie of ervaring, doen mee aan een checkduik op de eerste duikdag op een lokale/beschutte duiklocatie. Bij de meeste duikscholen en liveaboardvloten is deze checkduik verplicht.

MIJN GEGEVENS

Hoe gaat Diving World met mijn gegevens om?

Wij doen er alles aan om je privacy te waarborgen en gaan daarom zorgvuldig om met persoonsgegevens. Diving World houdt zich in alle gevallen aan de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Dit brengt met zich mee dat wij in ieder geval:

 

- Je persoonsgegevens verwerken in overeenstemming met het doel waarvoor deze zijn verstrekt, deze doelen en type persoonsgegevens staat hier beschreven;

- Verwerking van je persoonsgegevens beperkt is tot enkel die gegevens welke minimaal nodig zijn voor de doeleinden waarvoor ze worden verwerkt;

- Vragen om je uitdrukkelijke toestemming als wij deze nodig hebben voor de verwerking van je persoonsgegevens;

- Passende technische en organisatorische maatregelen hebben genomen zodat de beveiliging van je persoonsgegevens gewaarborgd is;

- Geen persoonsgegevens doorgeven aan andere partijen, tenzij dit nodig is voor uitvoering van de doeleinden waarvoor ze zijn verstrekt;

- Op de hoogte zijn van je rechten omtrent je persoonsgegevens, je hierop willen wijzen en deze respecteren. Als Diving World zijn wij verantwoordelijk voor de verwerking van je persoonsgegevens.

 

Indien je meer wilt weten verwijzen wij je graag naar onze Privacy Policy, of in algemenere zin, vragen hebt hierover of contact met ons wenst op te nemen kan dit via info@divingworld.nl.

Waarom moet ik een kopie van mijn paspoort sturen?

Om een duikvergunning te kunnen aanvragen en de check in ter plaatse bij de duikschool of aan boord van de liveaboard zo vlot mogelijk te laten verlopen, hebben onze lokale partners soms een kopie van het paspoort nodig. Deze kopieën worden enkel gebruikt voor de aanvraag van deze betreffende duikvergunning. Indien dit van toepassing is op jouw reis, vragen wij je deze informatie direct naar onze partner te sturen.

 

Let op: De verantwoordelijkheid voor het op tijd aanleveren van de kopie van het paspoort ligt geheel bij de reiziger zelf, mocht deze niet op tijd worden aangeleverd, kan de check in of eerste duikdag worden geweigerd.

NA DE REIS

Kan ik mijn beoordeling van mijn reis ergens plaatsen?

Wij horen graag je mening, of deze nou positief of negatief is! Wij checken elke beoordeling op gevoelige informatie of schuttingtaal. Vervolgens plaatsen wij de beoordeling op de site zodat andere reizigers deze ervaringen kunnen lezen. Ook ontvang je bij thuiskomst van ons een Scuba Review, waar je zowel je reis zelf als ons als reisorganisatie kunt beoordelen. Uiteraard kun je ook via Google en/of Facebook ons en je recente reis beoordelen.

Kan ik mijn reisverslag of vakantiefoto's delen met anderen?

Heb je foto’s en/of video’s gemaakt tijdens jouw duikvakantie en wil je deze delen? Stuur je mooiste foto’s en/of video’s met een leuke tekst naar info@divingworld.nl en wij delen deze graag met onze mededuikers op onze social media. Uiteraard kunt je deze foto's en/of video's ook met ons delen via je eigen social media middels de volgende tags:

 

Facebook

@divingworldnederland

#divingworldduikvakanties

 

Instagram

@divingworldduikvakanties

#divingworldduikvakanties